Заманауи театр құрылымы режиссура мен актерліктен бастап, техникалық қолдау мен маркетингке дейінгі әртүрлі кәсіби салаларды қамтиды. Қазіргі театрдағы көркемдік менеджменттің негізгі аспектілерінің бірі – режиссердің көркемдік көзқарасы, актерлердің қалауы, техникалық мүмкіндіктері мен көрермен талабы арасындағы тепе-теңдікті сақтау. Қазіргі заманғы театр құрылымын табысты басқару үшін келесі факторларды ескеру қажет:
1. Таңдалған материалдың өзектілігі. Қазіргі әлеуметтік-мәдени және саяси үрдістерге сай, дұрыс таңдалған оқиға көрерменге қызықты әрі түсінікті болады.
2. Көркем образды жүзеге асыру. Театрландырылған қойылымдардың жанрлық ерекшеліктері таңдалған пьесаға байланысты әртүрлі болуы мүмкін, бірақ жоғары сапалы және кәсіби түрде орындалуы керек.
3. Актерлармен жұмыс. Режиссер максималды көркемдік нәтижеге жету үшін әртістерді мұқият таңдап, олардың әрқайсысынасенім орнатуы керек.
4. Техникалық қамтамасыз ету. Заманауи театр режиссерлердің ең батыл идеяларын жүзеге асыруға мүмкіндік беретін жоғары сапалы дыбыссыз, жарықсыз және сахналық жабдықсыз жасай алмайды.
5. Өндірісті жылжыту. Жаңа көрермендерді тарту және жалпы театрға деген қызығушылықты арттыру үшін заманауи театр өз қойылымдарын әлеуметтік желілерде және басқа да бұқаралық ақпарат құралдарында белсенді түрде насихаттауы керек. Қазіргі театрдағы көркемдік менеджмент – жоғары кәсіби шеберлік пен дағдыны талап ететін күрделі де көп қырлы міндет. Дегенмен, дұрыс көзқараспен және барлық негізгі факторларды ескере отырып, сіз табысқа жете аласыз және аудиторияның сүйіспеншілігі мен тануына ие бола аласыз.
Әлемдік театр менеджерлері – театр компанияларын басқаратын, олардың жұмысын ұйымдастыратын, қаржылық тұрғыдан жоспарлайтын және көркем жобалар мен қажетті ресурстарға қатысты шешім қабылдайтын көрнекті мамандар. Олардың арасында танымал режиссерлер мен продюсерлер де бар. Бұл театр жетекшілерінің арасында мыналар бар:
1. Поло Лэндри — тарихтағы ең сәтті театр жобаларының бірі болып саналатын мысықтар және операның елесі сияқты шоуларды жасаумен танымал американдық театр продюсері.
2. Трип Либер — АҚШ-тың театр продюсеріжәне режиссері, ол кино индустриясында да жұмыс істеген. Оның туындыларына BroadwayHall фильмі және Androids Do It Again, Менің еңжақын досымның үйлену тойы және Niceқойылымдары кіреді.
3. Дэвид Стилл – британдық театр продюсері, ол бірқатар атақты театр компанияларымен, соның ішінде Ұлттық театрмен және КорольдікШекспир компаниясымен жұмыс істеген. Сондай-ақ ол «Мысықтар», «Жүрек дауылдары» сияқтыаты аңызға айналған театрландырылғанқойылымдарды қойды.
4. Джозеф Папп — Нью-Йоркте Қоғамдықтеатрдың негізін қалаған және Бен Нахмиас және«Азиялық қателер комедиясы» сияқты танымалқойылымдарды қойған американдық театр продюсері. Ол театр саласында шығармашылықбастамаларды ілгерілетудегі еңбегімен де танымал болды. Бұл театр саласының дамуыназор үлес қосып, аты аңызға айналған өнержобаларын жасаған әлемдік театр менеджерлерінің бір парасы ғана.
Бұл саланың ізашары-2000 жылы құрылған және режиссер Феликс Барретт пен хореограф Максин Дойл басқаратын британдық «Punchdrunk» Театр компаниясы, олар өз қызметін «классикалық мәтіндердің, физикалық театрдың, дизайн қондырғыларының және болжанбайтын орындардың қоспасы» деп анықтайды [5], бұл аудиторияны пассивті күйден шығаруға мүмкіндік береді. Олардың иммерсивтіқойылымдары («көбірек ұйықтамаңыз»,» түсірілген адам: Голливуд ертегі » және т.б.) аудиторияға да, әрекет орын алатын кеңістікке де бағытталған және актер, көрермен және кеңістік арасындағы өзара әрекеттесу шекаралары үнемі өзгеріп отырады.
Сонымен, «the Drowned Man: a HollywoodFable» спектаклі бұрынғы пошта қоймасында өтеді, онда баспалдақтар мен қара өткелдердің лабиринті бар алты қабатта 1950-ші жылдардағы голливуд киностудиясының павильондары, гри — өлшемдері, декорациялары мен кабарелері бар ауқымды декорациясы орналасқан. Көрермендер финалды көру үшін нақты әрекеттер жасау және ұсынылған жағдайларға жауап беру қажет жағдайларға батырылады. Бүгінгі таңда иммерсия барлық театр жанрларына енеді, Мәскеудің бірегей қойылымдарының бірі — А. С. Пушкин мен П. И. Чайковскийдің шығармаларына негізделген иммерсивті форматтағы классикалық опера, оған 70 Орындаушы (оркестр, хор, балет, актерлер) қатысады, ал акция Гончаро — выхтыңескі үйінде өтеді- Филипповтар. Бір қойылымға ойын палубасындағы карталар саны бойынша 54 адам қатыса алады. Іс-шара барысында көрермендерді балет бишілері сүйемелдейді, ал «гид» — А.С. Пушкин бейнесіндегі актер.Променад-спектакльдер (фр. promenade — «серуендеу») — бұл декорациялар өздері өзгеретін үлкен және әдетте ашық кеңістіктерді игеруге бағытталған серуендер. Мұндай жанрды ұсынатын ең табысты Театр компаниясы-неміс — швейцариялық «Rimini Protokoll» және олардың көп бөлімді «Remote X» қойылымы-«компьютердің жетекшілігімен қалалық бұрыштарда құлаққаппен ұжымдық саяхат», ол тақтайша қойылымы өтетін әрбір қала үшін қайта жасалған.
Instagram театр әлемінде маңызды рөл атқарады, бұл театрлар мен театр актерлеріне өздерінің шоулары мен таланттарын насихаттауға, тануды арттыруға және жаңа көрермендерді тартуға мүмкіндік береді. Міне, Instagram театр индустриясында қолданылатын бірнеше жолдар:
1. Жарнама
Instagram театрларға Instagram Stories-тегі фотосуреттерді, бейнелерді немесе жарнамалық жазбаларды пайдаланып өз қойылымдарын жарнамалау мүмкіндігін ұсынады. Сахна мен сахна артындағы шынайы фотосуреттер көрермендердің назарын аударып, Билеттерді сатып алуға итермелеуі мүмкін.
2. Ескертулер
Instagram сонымен қатар көрермендерге болашақ спектакльдер туралы, сондай-ақ шоуға қатысты жаңартулар мен жаңалықтар туралы ескерту үшін пайдалы құрал болып табылады. Ескертулер Жарияланымдар, әңгімелер немесе хабарламалар арқылы жіберілуі мүмкін.
3. Бэкстейдж
Instagram көрермендерге сахна артында не болып жатқанын көрсетуге мүмкіндік береді. Театрлар Instagram -. сахнада және одан тыс жерлерде фотосуреттер мен бейнелерді көрсету үшін қолдана алады, спектакльге дайындық және оның алдында жылыну процесін көрсетеді. Бұл көрерменге театрмен және оның атмосферасымен байланысуға көмектеседі.
4. Тұлғалар
Instagram театр қызметкерлері мен актерлерге өз аудиториясымен жеке байланысуға мүмкіндік береді. Олар өздерінің фотосуреттерін, естеліктерін және кадрларын орналастыра алады, сонымен қатар олардың жобалары, рөлдік бейнелері және олар қатысатын спектакльдер туралы хабардар ете алады. Бұл көрермендерді өздерінің сүйікті тұлғасы қатысқан спектакльге қатысуға итермелеуге көмектеседі.
Instagram театр қауымдастығына бір-бірімен байланысуға және өзара әрекеттесуге көмектеседі. Хэштегтер белгілі бір театрмен немесе спектакльмен байланысу үшін пайдаланылуы мүмкін, ал түсініктемелер көрермендерді бір-бірімен және театр қызметкерлерімен байланыстыру үшін пайдаланылуы мүмкін.
Тұтастай алғанда, Instagram театр индустриясы үшін көптеген мүмкіндіктер ұсынады және оны театрларды насихаттау, жаңа көрермендерді тарту және өз аудиториясына деген адалдықты қалыптастыру үшін пайдалануға болады.
Тик ток-заманауи шығармашылық индустриядағы пейзажды өзгертетін және жаңа мүмкіндіктерді ұсынатын әлеуметтік медиа платформасы. Бұл оны брендтерді, өнімдер мен қызметтерді жылжытуға, сондай-ақ шығармашылық қарым-қатынас пен ынтымақтастыққа тартымды етеді.
Міне, Тикток заманауи шығармашылық индустрияда ұсынатын бірнеше мүмкіндіктер:
1. Бренд промоутері
Тик Ток брендтер мен өнімдерді жылжытудың бірегей мүмкіндігін ұсынады. Бұл платформа қарапайым пайдаланушыларға көрермендерді қарым-қатынас пен Адамның эмоционалдығыдеңгейінде тарту арқылы шығармашылық жарнамалар жасауға мүмкіндік береді.
2. Вирустық бейнелер жасау
Тик Ток қызықты эффектілер мен челлендждер арқылы вирустық бейнелерді жасауға мүмкіндік береді, бұл шағын брендтердішығаруға және үлкен аудиторияны тартуға көмектеседі.
3. Өнер
Әлеуметтік медиа ұзақ уақыт бойы суретшілер мен жасаушылар үшін алаң болды, ал ТикТок та ерекшелік емес. Тик ток-өнер мен шығармашылық дағдыларды көрсетуге арналған тамаша алаң.
4. Фотосурет
Фотографтар бұл платформаны тартымды мазмұн жасау және жаңа клиенттерді тарту үшін пайдалана алады. Тик ток жас фотографтарға өздерінің таланттарын көрсетуге және өз жұмыстарын жарнамалауға мүмкіндік береді.
5. Музыка
Тик Ток дизайнерлерге өз туындыларын жасау үшін музыканы пайдалануға, сондай-ақ олардың дағдылары мен таланттарын дамыта алатын музыкалық мазмұнды жасауға мүмкіндік береді.
Қысқаша айтқанда, ТикТок шығармашылық адамдар үшін көптеген мүмкіндіктерді ұсынады және жаңа өнімдерді, жеке және кәсіби брендтерді жарнамалау және бірегей және ерекше мазмұнды жасау үшін арнайы қайралған алаң құру арқылы шығармашылық индустриядағы ең күшті маркетинг құралы бола алады.
Көптеген басқа салалар сияқты, Tik Tok театр әлемінде рөл ойнай бастайды. Әлеуметтік желі театр компанияларына жаңа көрермендерді тартуға және спектакльдерін насихаттауға көмектеседі.
Кейбір театрлар TikTok-ты жарнамалау және жаңа көрермендерді тарту үшін пайдалануға болатын спектакльдер, сахна, костюмдер мен макияж туралы қысқа бейнелер жасау үшін пайдаланады. Қызықты және динамикалық бейнелер жастар аудиториясын қызықтыруға және театрды қол жетімді етуге көмектеседі.
Кейбір шығармашылық театр компаниялары TikTok-ты спектакльдердің жаңа түрлерін жасау және оларды онлайн кеңістікке тасымалдау үшін пайдаланады. Бұл жағдайларда TikTok жаңа көрермендерді тартуға арналған құрал ғана емес, сонымен қатар жаңа форматтар мен идеялармен тәжірибе жасауға арналған алаң болып табылады.
Сонымен қатар, TikTok театр актерлері мен жұмысшыларына өздерінің таланттары мен жеке басын желіде көрсетуге мүмкіндік береді. Олар қысқа бейнелер мен дуэттер жариялай алады, әндер орындай алады және билей алады. Бұл оларға қауымдастық құруға және жаңа жанкүйерлер мен өнер сүйер қауымды тартуға көмектеседі.
Тұтастай алғанда, TikTok театрды кең аудиторияға қол жетімді және қызықты етуге көмектесетін театр әлемі үшін құнды құрал бола алады.
Сайттың басты міндеті-specific теат театр туралы әдеттегі идеяны бұзу. Көрермендер не болып жатқанын жай ғана ойламайды, керісінше іс-әрекеттің эпицентріне еніп, спектакльдің бір бөлігіне айналады, онда қоршаған орта өздерінің мінез-құлық ережелерін белгілейді, оған қатысушылар келісіп, оларды сөзсіз орындауы керек. Көрермендер бейтаныс кеңістікте қозғалуға, күтпеген жағдайларды шарлауға және актерлермен қарым-қатынас жасауға, кейде тіпті бастама көтеруге мәжбүр.
Егер спектакльдер қоғамдық кеңістікте жасалатынын ескеретін болсақ, онда кездейсоқ кездесулермен байланысу керек. Көрермен тіпті сызықтық баяндау мен түсінікті сюжетке сене алмауы мүмкін. Әдетте, спектакль әр түрлі фрагменттерден тұрады, оларды өз қалауыңыз бойынша жинауға болады. Кейде өндіріс материалы мен орынның байланысы айқын емес, тіпті абсурд болуы мүмкін. Бірақ, әдетте, site-specific спектакльдері олар жасалған жерден бөлінбейді.
Бұл олар түсінетін жалғыз контекст.Ресейдесәтті жүзеге асырылған жобаның мысалы ретінде классикалық иммерсивтің «жерасты театрын» — КСРО СІМ арнайы мұрағатының ғимаратында 45 метр тереңдікте орналасқан және бұрын құжаттардың қорғалған қоймасы ретінде болған, содан кейін заманауи фортификация мұражайына, ал 2019 жылдың қыркүйегінде «Бункер» театрына айналдырылған «бункерді»құруға болады. Пословам организаторов, «сделать в бункере театр — сложная задача технически и эмоционально. Например, некоторые актеры не могут игратьздесь из-за боязни подземки и клаустрофобии. Кто-то боится сырости. Театр получилсякамерным, потому что бункер — это страшно. К этому надо привыкнуть. Спуск на глубину 43 метров в театр с обычными рядами, сценой, светом, звуком вызывает у зрителей сильныеэмоции. Бұл «Бункер-703″ кеңістігін қарапайым театрлардан ерекшелендіреді: мұнда әр қадамнан өтіп, көрермен мұнда қандай адамдар барғанын және мұнда қандай құпия құжаттар сақталғанын ойлай алады. Мұндай атмосфераға ерекше көрермен мұндай нәрселерді одан да күшті сезінеді. Бұл жер астындағы алғашқы театр идеясының сұлулығы » [2].Site-specific бағыты туралы айтатын болсақ, Авиньон және Эдинбург фестивальдері сияқты екі фестиваль алыптарының жанынан өту мүмкін емес Авиньонфестивалі-1947 жылы жан Вилард негізін қалаған және жыл сайын Францияның Авиньонқаласында өтетін театр фестивалі, онда басты фестиваль алаңы бұрынғы Папа сарайының ауласының тереңіндегі ашық алаңдар болып табылады.
Ауланың өзі аудитория ретінде әрекет етеді, ал спектакльдер ашық аспан астында өтеді, перде мен декорация жоқ.Эдинбургфестивалі-Эдинбургтегі жыл сайынғы халықаралық музыка, театр және хореография фестивалі оның штаб-пәтері Эдинбург сарайының жанындағы Корольдік Мильдегі XIX ғасырдағы собордағы Шотландия астанасының ең көрнекті орындарының бірінде орналасқандығымен ерекшеленеді. Ресейде site-specific тек қарқын алуда, жеке спектакльдер, фестивальдар және тіпті осы бағытта мамандандырылған бүкіл театр пайда болады. Мысалы, Санкт-Петербургте жыл сайын өтетін «кіру нүктесі» жазғы өнер фестивалі көрерменге кеңістікпен қабылдау мен қарым-қатынастың жаңа тәжірибесін ұсынады: «театр, заманауи өнер және қоғамдық өнер тәжірибесі арқылы кеңістікпен қабылдау мен қарым-қатынастың жаңа тәжірибесі орнатылады» Театр жобаларының ішінде заманауи визуалды арнайы эффектілерді және толық компьютерлік сценографияны қолдануға негізделген арт-тәжірибелер болып табылатын эксперименттік қойылымдар қарқын алуда. Мысал ретінде ілулі және айналмалы текшеде әрекет болатын «Гамлет коллажы» Лепажын қоюға болады.
Жоғарыда айтылғандарды қорытындылай келе және жобалық театр қызметінің трендтік бағыттарын талдай отырып, театр тағы бір рет «өзінің Конституциясын» қайта қарайды деген қорытындыға келуге болады, мұнда жалпы баяндау инновациялық форматтарға және күтпеген қабылдау режимдерін іздеуге, соның ішінде сахналық және сахнадан тыс кеңістікті зерттеуге, театрлық іс-әрекетке тән емес орындарды практикалық игеруге мүмкіндік береді.
Біздің ойымызша, театр индустриясында жобалық бастамаларды іске асырудағы табыстың құрамдас бөліктерінің бірі болашақ өзгерістерді болжауға және бәсекелестік ортада көшбасшылық позицияны қамтамасыз етуге мүмкіндік беретін ұйымдастырушылық-басқарушылық тәсіл болып табылады.
Диас Ахметнәбиев
Театртанушы
ahmetnabyev@gmail.com