Маркетинг адамдардың ой-санасын қалай бағындырады

4878

Маркетинг адамдардың ойларын шебер басқарады. Көбінесе біз сатып алуды таңдауды біз бірдеңе жасамас бұрын жасаған деп күдіктенбейміз. Алғаш рет маркетинг психологиясының технологиялары 1957 жылы Вэнс Пакардтың «Құпия манипуляторлар» жұмысында егжей-тегжейлі сипатталған. Уақыт өте келе, адамдарға маркетингке әсер ету технологиялары көп өзгерді, бірақ негізгі қағидалар өзгеріссіз қалды.

Маркетинг психологиясындағы классикалық мысалдардың бірі – филиппиндік кондитерлік компанияның жағдайы Копико, перзентханаларда тәттілерді тегін таратады. Балалар тәттілердің дәміне олар туылмай-ақ үйреніп алады деп сенеді. Тағы бір танымал жағдай – бұл нәресте ұнтағының иісі Джонсон және Джонсон сауда орталығында. Идея мынада: жүкті әйелдер супермаркетте көп уақыт өткізеді, ал олардың туылмаған балалары тынышталады.

Маркетингтік қозғалыстарды танымал компаниялар пайдаланады Coca-Cola, Kinder Surprise, Сникерлер, LEGO. Олар балаларын ата-анасынан туған өнімдерін сатып алуын сұрайтындай етіп жарнамаларға миллиондаған доллар жұмсайды.

Маркетинг арқылы сананы манипуляциялау көбінесе компьютерлік ойындарға ұқсайды – олар психологиялық тәуелділікті қалыптастырады. Бұл тәуелділік белгілі бір брендтердің өнімдерін сатып алудан көрінеді. Белгілі бір брендке деген құмарлық, ойын сияқты, қайта сатып алумен де жүреді.

Маркетологтар адамдардың сезімдерін, эмоцияларын және тіпті қорқыныштарын белсенді қолданады. Адамдар жақындарын жоғалтып, ауырып, кедей, жұмыссыз, семіз немесе жалғыз қалудан қорқады. Бұл қорқыныш үнемі басқарылып отырады. Қаражаттары Пурелл және майлықтар КлейнексҚолдарындағы микробтарды алып тастай алатын тұмаудың жаңа штаммының пайда болуынан кейін белсенді түрде сатыла бастады.

Қорқыныш пен сезімді басқарумен қатар, маркетологтар көбінесе машина интеллектінің көмегін қолданады. Пайдаланушының барлық іздеулері бірыңғай электрондық дерекқорда жиналады Үлкен деректертұтынушылардың мінез-құлқын өлшеуге болатын. Осы механизмдерді қолдана отырып, сатушы өзінің мақсатты тобын таба алады және нүктеге жете алады, сіздің қызығушылықтарыңызды анықтайды. Мәселен, Интернет-сатылымдар алыптары машиналарды зерделеуге барады Amazon, Netflix, Google, eBay. Сонымен қатар, сіз іздеу жүйесінде осы өнімдерге қызығушылық танытқаннан кейін, сіз әлеуметтік желілерде олардың өнімдеріне арналған жарнаманы көрдіңіз. Зерттеулерге сәйкес PwC Digital IQ 2017Қазіргі заманғы компаниялардың 73% -ы Интернетті заттарға, 54% -ы жасанды интеллектке, 10-15% робототехника, 3D басып шығару және виртуалды шындыққа салады.